Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017

Στεφάνου:Ευχαριστώ την Ομογένεια και...,συνέντευξη στον Εθνικό Κήρυκα

Στεφάνου: Διακρίσεις και αναγνώριση
«Εθνικός Κήρυξ» 2 Δεκεμβρίου, 2017

Ο Μάριος Στεφάνου στη Νέα Υόρκη. Ο Ελληνας πρωταθλητής του Καράτε έδειξε το ήθος και την αγωνιστικότητά του στους ομογενείς και στα τέλη Ιανουαρίου θα κάνει το ίδιο στους ομογενείς του Λος Αντζελες (Φωτογραφία: Μάριος Στεφάνου).

Αν το Καράτε ήταν ολυμπιακό άθλημα τότε ο Μάριος Στεφάνου αλλά και ο πατέρας και προπονητής του, Ιωάννης Στεφάνου θα είχαν ανάλογη αναγνώριση και επιβράβευση από την Πολιτεία των αθλητών Στίβου και Αρσης Βαρών και βέβαια θα είχαν συγκεντρώσει γύρω τους πολλούς χορηγούς, διαφημιστές και όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Ομως υπηρετούν ένα άθλημα που για πολλούς είναι παρεξηγημένο. Κακώς βέβαια αλλά δυστυχώς είναι.

Ετσι, μεγάλοι καρατέκα, όπως ο Βολιώτης στην καταγωγή Μάριος Στεφάνου προσπαθούν να κρατούν την ελληνική σημαία ψηλά, αναμένοντας την μεγάλη δικαίωση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 όταν το άθλημα που υπηρετούν περάσει το κατώφλι των Αγώνων. Μέχρι τότε όμως θα πρέπει να «παλεύουν» καθημερινά προκειμένου με κόπο, ιδρώτα και οικονομική… αιμορραγία να κρατούν την ελληνική σημαία ψηλά σε όλες τις διοργανώσεις του κόσμου.

Και ο Μάριος είχε την ευτυχία να έχει τον πατέρα και προπονητή του Ιωάννη να τον «μπολιάζει» με σημαντικές αξίες της ζωής. Οπως είναι η προσφορά και η αναγνώριση.

Η προσφορά στην πατρίδα είτε ως αθλητής από τα 5 του χρόνια, είτε ως πρωταθλητής Ελλάδας επί σειρά ετών, είτε φέρνοντας παγκόσμιες διακρίσεις όπως στο πρόσφατο Διεθνές Πρωτάθλημα (All American Open) του Kyokushinkai Karate στην Νέα Υόρκη, είτε μέσω προσκλήσεων από Δασκάλους του Καράτε, όπως η προ ημερών από την Ιαπωνία που ακυρώθηκε λόγω τραυματισμού του Ιάπωνα αθλητή Mikio Ueda.

Η αναγνώριση είναι η δεύτερη φύση του Μάριου και το πιο μεγάλο «μπόλιασμα» από τον πατέρα του. Μία αναγνώριση που είναι συνυφασμένη με την ταπεινότητα, αφού ποτέ δεν δεις από τον Μάριο έντονους πανηγυρισμούς ή φανφάρες… Κερδίζει τους αγώνες του, χαιρετά και σέβεται τον αντίπαλο και πριν αγκαλιάσει τον πατέρα και προπονητή του θα φορέσει πάνω του την ελληνική σημαία. Αυτές είναι οι πρώτες… αναγνωρίσεις του Μάριου. Πατρίδα και οικογένεια.

Και όχι μόνο αυτά. Ο Μάριος είναι από τους μεγάλους άτυχους να αθλητές να μην τον στηρίζει κανείς πέρα από την οικογένειά του και κάποιους ομογενείς στο πρόσφατο ταξίδι του στη Νέα Υόρκη. Και που φυσικά δεν ξεχνά να ευχαριστεί κάθε φορά δημόσια.

Από κει και πέρα όμως όλα τα έξοδα για να μπορεί ο Μάριος να διαφημίζει την πατρίδα μας στα πέρατα της Οικουμένης βγαίνουν από την τσέπη του. Και είναι πολλά, πάρα πολλά. Και ιδίως ταξίδια όπως σε Νέα Υόρκη και σε Λος Αντζελες που έρχεται στα τέλη του ερχόμενου Ιανουαρίου 2018 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Από το ελληνικό κράτος δεν περιμένει τίποτα και απομένει μόνο η Ομογένεια που τον στήριξε στο πρόσφατο ταξίδι του στη Νέα Υόρκη και ευχή όλων να τον στηρίξει με κάποια χορηγία και στο ταξίδι του στο Λος Αντζελες.


Ο Μάριος Στεφάνου με τον πατέρα και προπονητή του Ιωάννη (Φωτογραφία: Μάριος Στεφάνου).
Πόσο σημαντικός είναι για σας ο Αθλητισμός; Ο Αθλητισμός σαν ιδέα και τρόπος ζωής;

«Ο Αθλητισμός για εμένα γενικά είναι στην κυριολεξία τρόπος Ζωής! Η καθημερινή άσκηση είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, που μέσα από αυτό ενισχύω και διατηρώ την καλή φυσική μου κατάσταση, την αυτοπεποίθηση, την διάθεση για δημιουργία και επίτευξη των στόχων μου, την αποβολή του άγχους και του στρες, μπορώ να επιβάλλομαι στον εαυτό μου και να ελέγχω τα τυχόν ακραία συναισθήματα όπως για παράδειγμα τον θυμό και την οργή. Μέσω του Αθλητισμού και της καθημερινής άσκησης διατηρείς αυτό που έλεγαν οι σοφοί πρόγονοί μας ‘Νους Υγιής εν σώματι Υγιεί’. Ο Αθλητισμός ως ιδέα διαθέτει όλα τα καλά στοιχεία που μπορεί να προικίσουν έναν άνθρωπο ώστε μέσω αυτών όπως για παράδειγμα την ευγενή άμιλλα, το ακατάβλητο πνεύμα, την ακεραιότητα του χαρακτήρα να δημιουργήσει μια δυναμική και ηθική προσωπικότητα».

Ποιοι παράγοντες και πρόσωπα σάς επηρέασαν στην επιλογή του Καράτε;

«Ξεκίνησα την εκπαίδευσή μου στο Καράτε στην ηλικία των 5 ετών επηρεασμένος από τον δάσκαλό μου και πατέρα μου κ. Ιωάννη Στεφάνου Αρχηγού και Εκπροσώπου της Ελλάδος της Μητρικής Παγκόσμιας Οργάνωσης του Kyokushinkai Karate με έδρα το Τόκιο της Ιαπωνίας IKO Kyokushinkaikan. Το Kyokushinkai Karate είναι μια δυναμική και σύγχρονη τεχνική που ίδρυσε ο θρύλος των Πολεμικών Τεχνών Sosai Mas Oyamas στις αρχές της Δεκαετίας του 1950. Σήμερα λόγω της ρεαλιστικής και πρακτικής του τεχνοτροπίας θεωρείται ως το δυναμικότερο σύστημα καράτε Full – Contact δηλαδή πλήρους επαφής.

Οπως καταλαβαίνετε είχα ως πρότυπο τον πατέρα και προπονητή μου ο οποίος σε πολύ δύσκολες εποχές από την δεκαετία του 1980, εκπροσώπησε με επιτυχίες την χώρα μας σε τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο Τόκιο της Ιαπωνίας και σε 10 Ευρωπαϊκά και Διεθνή Πρωταθλήματα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα γίνονται κάθε 4 χρόνια στο Τόκιο και αποτελούν το κορυφαίο αθλητικό γεγονός στον κόσμο των πολεμικών τεχνών. Μεγαλώνοντας δοκίμασα σαν παιδί και άλλα αθλήματα παράλληλα με το Καράτε όπως το ποδόσφαιρο, το Μπάσκετ και την κωπηλασία. Το γεγονός είναι ότι είχα ταλέντο και σε αυτά τα σπορ αλλά κατάλαβα νωρίς ότι αν ήθελα να γίνω μια μέρα Πρωταθλητής έπρεπε να επιλέξω ένα από αυτά και να ρίξω όλη μου την βαρύτητα σε αυτό. Επέλεξα τελικά το Καράτε γιατί μου άρεσε περισσότερο η φιλοσοφία του, η πειθαρχία και η ευγενής άμιλλα. Επίσης ως πρότυπο κοντινό της ηλικίας μου είχα την μεγαλύτερη κατά 4 χρόνια αδερφή μου Κυριακή Στεφάνου».


Ο πατέρας του Μάριου, Ιωάννης με τον Βλάση Αναστασίου (Φωτογραφία: Μάριος Στεφάνου).
Πείτε μας λίγα λόγια για την καριέρα σας…

«Οπως σας προείπα ξεκίνησα το Καράτε σε ηλικία 5 ετών τα επίσημα Πρωταθλήματα στην Ελλάδα όσον αφορά το Kumite (Αγωνιστικό) άρχισαν από την ηλικία των 10 ετών. Από τα 10 μου χρόνια και για τα επόμενα 12 χρόνια ήμουν συνεχώς Πρωταθλητής Ελλάδος σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες που αγωνίστηκα. Ημουν επίσης με την Εθνική Ομάδα της χώρας μας από την κατηγορία Παίδων 6 φορές Βαλκανιονίκης και Ευρωπαϊκός Πρωταθλητής το 2001 στο Παρίσι στην κατηγορία Νέων Ανδρών. Επίσης κατέκτησα την 7η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων στο Μαρόκο. Στην συνέχεια πέρασα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Γυμναστική Ακαδημία όπου σπούδασα για 4 χρόνια και είμαι σήμερα Καθηγητής Φυσικής Αγωγής».

Την περασμένη Ανοιξη σας είδαμε στο Διεθνές Πρωτάθλημα (All American Open) του Kyokushinkai Karate εδώ στην Νέα Υόρκη στις αθλητικές Εγκαταστάσεις του John Jay College στο Μανχάταν. Πείτε μας δυο λόγια για αυτούς τους σημαντικούς αγώνες;

«Το Διεθνές Πρωτάθλημα της Νέας Υόρκης ήταν για εμένα ένας στόχος ζωής, το συζητούσαμε χρόνια πριν με τον πατέρα και προπονητή μου αλλά βλέπετε από την μία οι σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο 4 χρόνια και από την άλλη η στρατιωτική μου θητεία στην πατρίδα μάς καθυστέρησαν για να πραγματοποιήσουμε αυτό το όνειρό μας. Οσον αφορά την στρατιωτική μου θητεία είμαι πολύ υπερήφανος διότι υπηρέτησα ως Υπαξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων την Χώρα μας.

Οσον αφορά την συμμετοχή μου στο Πρωτάθλημα είμαι πολύ ικανοποιημένος γιατί πάντα ήθελα να έχω τέτοιου είδους αγωνιστικές εμπειρίες όπου θα είχα την δυνατότητα να κοντραριστώ με αθλητές Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων Διακρίσεων ώστε να καταλάβουμε με τον προπονητή μου ποιες είναι οι δυνατότητές μας και ποιες οι αδυναμίες μας ώστε να μπορούμε να χαρίζουμε επιτυχίες στην χώρα μας, παρότι επί 6 μήνες κοιμόμουν στο πάτωμα με Sleeping Bag.

Τελικά όλα πήγαν πολύ καλά, είχα ψυχολογία και σε αυτό συνέβαλλε κατά ένα μεγάλο μέρος και η όμορφη Ομογένειά μας όπου μου συμπαραστάθηκε όλους αυτούς τους μήνες καλύπτοντας με την αγάπη τους την διατροφή μου που λόγω κρίσης στην Ελλάδα αδυνατούσαμε να καλύψουμε. Η 8η θέση σε ένα Διεθνές Πρωτάθλημα πλήρους επαφής του Kyokushinkai Karate μεταξύ Πρωταθλητών θεωρείται μεγάλη επιτυχία και ήδη η Ελλάδα μας ανέβηκε πολλές Θέσεις στην Παγκόσμια Κατάταξη.

Με λυπεί το γεγονός ότι για περίπου δέκα δεύτερα έχασα την τέταρτη θέση ενώ είχα στο χέρι μου και τον Δεύτερο Ιάπωνα Πρωταθλητή μέχρι τότε. Αυτό είναι ένα στοιχείο ελλιπής εμπειρίας μου που εντοπίσαμε με τον προπονητή μου και αυτό οφείλετε ότι λόγω οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα δεν έχω χορηγούς ώστε να μπορώ να συμμετέχω και πέραν του ενός σε όλα τα ετήσια Ευρωπαϊκά και Διεθνή Πρωταθλήματα για να αποκτήσω και την κατάλληλη εμπειρία σε αυτό το υψηλό επίπεδο αθλητών».


Ο Μάριος Στεφάνου στο Παγκόσμιο της Νέας Υόρκης (Φωτογραφία: Μάριος Στεφάνου).
Το τελευταίο 6μηνο κάνατε προπόνηση εδώ στην Νέα Υόρκη. Γιατί στην Νέα Υόρκη;

«Μετά την επιτυχή παρουσία μου στο 11ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2015 στο Τόκιο κόντρα στον Ρώσο Παγκόσμιο Πρωταθλητή Cyril Konchev, κέρδισα την εκτίμηση τόσο του Αρχηγού Kancho Shokei Matsui όσο και του Γραμματέα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Shihan Katsuhito Gorai, ο οποίος έχει έδρα την Νέα Υόρκη. Ο Shihan Katsuhito Gorai με προσκάλεσε τιμητικά να έρθω να προπονηθώ μαζί του στην Νέα Υόρκη γιατί πίστεψε στο ταλέντο και στις ικανότητές μου και η φιλοσοφία της Παγκόσμιας Οργάνωσης είναι να δίνουν δυνατότητες στα ταλέντα του συστήματος. Με αυτή την ευκαιρία χαρήκαμε πολύ με τον πατέρα και προπονητή μου διότι έτσι θα μπορούσα επιτέλους να αγωνιστώ για την Ελλάδα σε αυτό το μεγάλο Διεθνές Πρωτάθλημα της Νέας Υόρκης!».

Εχετε χορηγούς στην Ν. Υόρκη; Εχουν δείξει το ανάλογο ενδιαφέρον ή έχετε μείνει στην προσπάθεια εξεύρεσης χορηγών για να ενισχύσουν τον Πρωταθλητή Ελλάδας και 8ο Παγκόσμιο Πρωταθλητή του Kyokushinkai Karate;

«Δεν έχουμε χορηγούς στην Νέα Υόρκη αυτό που είχαμε από την αγαπητή Ομογένεια μας ήταν κάλυψη της 6μηνης διατροφής μου καθώς το αεροπορικό εισιτήριο του προπονητή μου και την φιλοξενία του σε κατοικία ομογενών μας. Οσον αφορά αυτή την μεγάλη για εμάς βοήθεια θέλουμε τόσο εγώ όσο και ο πατέρας μου να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους τους ομογενείς που μας στήριξαν σε αυτή την προσπάθεια και κατορθώσαμε να σηκώσουμε ψηλά την Ελληνική σημαία! Αυτή την στιγμή είμαστε στην προσπάθεια ανεύρεσης χορηγών και μιλάμε αποκλειστικά για τους ομογενείς μας στην Νέα Υόρκη διότι στην Ελλάδα εδώ και 8 χρόνια είναι πολύ δύσκολο κάτι τέτοιο λόγω της οικονομικής κρίσης.

Πρώτα ο Θεός με τον προπονητή και πατέρα μου έχουμε σχεδιάσει τα αγωνιστικά πλάνα για την νέα αγωνιστική σεζόν 2017-2018. Μία χρονιά που περιέχει μεγάλα πρωταθλήματα όπως αυτό το Διεθνές που θα γίνει τον Ιανουάριο του 2018 στο Λος Αντζελες -φυσικά θα συμμετέχει και η σχολή της Νέας Υόρκης του Shihan Katsuhito Gorai- έχουμε τον Μάρτιο και τον Μάιο τα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα, τον Απρίλιο το All Japan στο Τόκιο και τον Ιούνιο το Διεθνές Πρωτάθλημα του 2018 της Νέας Υόρκης όπου αν τα καταφέρουμε να έρθουμε θα καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια να ξανακάνω υπερήφανους τόσο τους ομογενείς μας όσο και την πατρίδα μας.

Αυτά είναι τα σημαντικότερα πρωταθλήματα της νέας σεζόν και όπως καταλαβαίνεται για να μπορέσουμε να συμμετάσχουμε και να πετύχω διακρίσεις για την πατρίδα χρειαζόμαστε χορηγούς, το ποσό για την επίτευξη αυτών των ευγενών στόχων μας δεν είναι τεράστιο υπολογίζουμε γύρω στις 6.000-7.000 ευρώ, για το ετήσιο αγωνιστικό μου πρόγραμμα όπου θα μπορούμε αξιοπρεπώς να ταξιδέψουμε και να καλύψουμε τα βασικά έξοδα της αποστολής (αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, αθλητικό υλικό αγώνων, γεύματα κ.λπ.).

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η επιτυχία στην Ν. Υόρκη ήρθε με πολύ ψυχική προσπάθεια. Αρκεί να σκεφτείτε ότι 6 μήνες κοιμόμουν στο πάτωμα και αυτό όταν ήταν άδεια η αίθουσα της σχολής με Sleeping Bag. Δεν είχαμε την οικονομική δυνατότητα για κάτι καλύτερο -οι άλλες οργανωμένες και οικονομικά ανεξάρτητες αποστολές είχαν μαζί τους πλήρες team.

Δηλαδή πέραν του προπονητή είχαν τον ψυχολόγο του, τον γιατρό της ομάδας και τον διατροφολόγο ακόμα και τον φυσιοθεραπευτή. Θα ήταν τεράστια χαρά για εμάς να βρεθούν χορηγοί που θα στηρίξουν αυτή την ευγενή προσπάθεια όπου εμείς θα τους προβάλουμε και θα τους ευχαριστούμε σε καθημερινή και ετήσια βάση στο Site της Ελληνικής Οργάνωσης Kyokushinkai Karate όπου έχουμε δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το Εξωτερικό!».


Ο Μάριος Στεφάνου στο Παγκόσμιο της Νέας Υόρκης (Φωτογραφία: Μάριος Στεφάνου).
Που μπορούν οι ενδιαφερόμενοι χορηγοί να απευθυνθούν εδώ στην Νέα Υόρκη και στην Ελλάδα;

«Οι ευγενείς χορηγοί θα μπορούν να επικοινωνήσουν με εσάς εδώ στην Νέα Υόρκη και στην Ελλάδα στα τηλέφωνα του προπονητή και πατέρα μου κ. Ιωάννη Στεφάνου 00306937956619 και το δικό μου 00306972988072, καθώς και στο e-mail: stefanouioannis@gmail.com, στο Facebook: Ioannis Stefanou, Marios Stefanou.

Τελειώνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε για μια ακόμα φορά από καρδιάς τον Γραμματέα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Shihan Katsuhito Gorai για την μεγάλη ευκαιρία που μου πρόσφερε με την 6μηνη εκπαίδευσή μου στο Dojo της Ν. Υόρκης, ήταν μεγάλη μου τιμή και χαρά να μαθητεύσω για αυτούς τους μήνες κοντά του και να διδαχθώ σημαντικά πράγματα τόσο στην τέχνη του Kyokushin Karate όσο και του ήθους που τον διακρίνει. Χάρη στην πρόσκληση του δασκάλου γνώρισα όλους εσάς και έζησα μαζί σας μοναδικές στιγμές και εμπειρίες!

Την ωραία Ομογένειά μας που αγκάλιασε με αγάπη αυτή την προσπάθεια μας και κατορθώσαμε να την ολοκληρώσουμε με μεγάλη επιτυχία. Ευχαριστούμε τον κ. Βάσο Παπαγαπητό για το αεροπορικό εισιτήριο του προπονητή μου καθώς και τους Αδερφούς Μάριο και Νίκο Γεωργίου, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Θεσσαλών (Ασκληπιός) κ. Αποστόλη Ζουπανιώτη, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Νομού Μαγνησίας (Αργοναύτες) κ. Αποστόλη Σκοτίδα, τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Φίλιο, τον κ. Βασίλη Μεσσάδο, τον κ. Βλάση Αναστασίου, την δημοσιογράφο κα. Μαρία Χριστίνα Μπακλαβά, τον δημοσιογράφο και σκηνοθέτη κ. Πάνο Σατζόγλου και εσάς κ. Ντίνο Αυλωνίτη για την μεγάλη βοήθειά σας στους αγώνες και στην προσπάθεια ανεύρεσης των μεγάλο χορηγών που ευελπιστούμε να πετύχουμε. Εχετε την αγάπη μας και ευχόμαστε Καλό Χειμώνα σε όλη την Ομογένεια!».

Ντίνος Αυλωνίτης
πηγή:www.ekirikas.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου