Μία έκθεση φωτογραφίας μας μεταφέρει στην απαρχή των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, μέσα από τον φακό του Άλμπερτ Μάγιερ και το βλέμμα της Εύας Νάθενα
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες που διεξήχθησαν στην Αθήνα το 1896 ήταν το πρώτο μεγάλο αθλητικό γεγονός παγκοσμίως, που αναβίωσε το κλίμα των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων. Συνδέθηκαν άρρηκτα με τη γέννηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους, ενώ από εκεί και στο εξής ο αθλητισμός μπήκε στη ζωή των ανθρώπων όχι μόνο ως προσωπική άσκηση, αλλά και ως εκπροσώπηση χωρών και διαφορετικής κουλτούρας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην πρώτη αυτή αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων κατέφθασαν στην Αθήνα διάσημοι ηγέτες, πρωθυπουργοί και πρίγκιπες από όλη την οικουμένη για να δώσουν το παρών στη μεγάλη γιορτή.
Από αυτή λοιπόν τη γιορτή, δεν γινόταν να λείπει η φωτογραφία, το νέο επίτευγμα της τότε εποχής. Ο Γερμανός φωτογράφος Άλμπερτ Μάγιερ έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς της Αθήνας το 1896 και αποθανάτισε μερικά ιστορικά στιγμιότυπα, τα οποία αποθήκευσε εν συνεχεία σε κουτιά. Σήμερα, μετά από 120 ολόκληρα χρόνια, οι φωτογραφίες αυτές που απεικονίζουν την κίνηση των αθλητών κατά την εκτέλεση των αγωνισμάτων, παρουσιάζονται στο κοινό.
Η έκθεση φιλοξενείται στο αεροδρόμιο της Αθήνας, που φέτος κλείνει 15 χρόνια λειτουργίας και έχει κατορθώσει όλα αυτά τα χρόνια να μετατραπεί σε ένα σημείο συνάντησης λαών και πολιτισμών. Παράλληλα θα βρίσκεται και στη Μεσσηνία, στον ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο, στην Costa Navarino (αίθουσα Symbol). Από τις 16 Μαΐου λοιπόν και μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου 2016 στην Αθήνα και από τις 27 Απριλίου έως και τις 30 Νοεμβρίου 2016 στη Μεσσηνία, ο επισκέπτης θα μπορεί να θαυμάσει τις ιστορικές φωτογραφίες του Άλμπερτ Μάγιερ από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, με το βλέμμα της Εύας Νάθενα. Εν αντιθέσει με τις κλασικές στατικές εικόνες, στη συγκεκριμένη έκθεση ο θεατής θα βλέπει κινούμενα στιγμιότυπα (υπάρχει δηλαδή μία κινητή αναπαράσταση εικόνων), προτού ο Μάγιερ αποκρυσταλλώσει τη σκηνή με τον φακό του.
Η Εύα Νάθενα θέλει μέσα από τη δουλειά της να «αναστατώσει» τον πλαστικό τρόπο έκφρασης μίας έκθεσης. Με την εικαστική παιδεία και τη ζωγραφική σπουδή ως οδηγούς, η Εύα ασχολείται με τις όψεις των πραγμάτων, περισσότερο από τον καθένα μας. Με ζωγραφική λοιπόν αντίληψη δουλεύει και σ' αυτή την έκθεση, συνδυάζοντας κινούμενες εικόνες, όχι 3D, αλλά 2,5D, πάραλλαξ, όπως είναι και ο σχετικός όρος.
Νικόλαος Μπάρδης, πηγή: protothema.gr
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες που διεξήχθησαν στην Αθήνα το 1896 ήταν το πρώτο μεγάλο αθλητικό γεγονός παγκοσμίως, που αναβίωσε το κλίμα των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων. Συνδέθηκαν άρρηκτα με τη γέννηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους, ενώ από εκεί και στο εξής ο αθλητισμός μπήκε στη ζωή των ανθρώπων όχι μόνο ως προσωπική άσκηση, αλλά και ως εκπροσώπηση χωρών και διαφορετικής κουλτούρας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην πρώτη αυτή αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων κατέφθασαν στην Αθήνα διάσημοι ηγέτες, πρωθυπουργοί και πρίγκιπες από όλη την οικουμένη για να δώσουν το παρών στη μεγάλη γιορτή.
Από αυτή λοιπόν τη γιορτή, δεν γινόταν να λείπει η φωτογραφία, το νέο επίτευγμα της τότε εποχής. Ο Γερμανός φωτογράφος Άλμπερτ Μάγιερ έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς της Αθήνας το 1896 και αποθανάτισε μερικά ιστορικά στιγμιότυπα, τα οποία αποθήκευσε εν συνεχεία σε κουτιά. Σήμερα, μετά από 120 ολόκληρα χρόνια, οι φωτογραφίες αυτές που απεικονίζουν την κίνηση των αθλητών κατά την εκτέλεση των αγωνισμάτων, παρουσιάζονται στο κοινό.
Η έκθεση φιλοξενείται στο αεροδρόμιο της Αθήνας, που φέτος κλείνει 15 χρόνια λειτουργίας και έχει κατορθώσει όλα αυτά τα χρόνια να μετατραπεί σε ένα σημείο συνάντησης λαών και πολιτισμών. Παράλληλα θα βρίσκεται και στη Μεσσηνία, στον ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο, στην Costa Navarino (αίθουσα Symbol). Από τις 16 Μαΐου λοιπόν και μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου 2016 στην Αθήνα και από τις 27 Απριλίου έως και τις 30 Νοεμβρίου 2016 στη Μεσσηνία, ο επισκέπτης θα μπορεί να θαυμάσει τις ιστορικές φωτογραφίες του Άλμπερτ Μάγιερ από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, με το βλέμμα της Εύας Νάθενα. Εν αντιθέσει με τις κλασικές στατικές εικόνες, στη συγκεκριμένη έκθεση ο θεατής θα βλέπει κινούμενα στιγμιότυπα (υπάρχει δηλαδή μία κινητή αναπαράσταση εικόνων), προτού ο Μάγιερ αποκρυσταλλώσει τη σκηνή με τον φακό του.
Η Εύα Νάθενα θέλει μέσα από τη δουλειά της να «αναστατώσει» τον πλαστικό τρόπο έκφρασης μίας έκθεσης. Με την εικαστική παιδεία και τη ζωγραφική σπουδή ως οδηγούς, η Εύα ασχολείται με τις όψεις των πραγμάτων, περισσότερο από τον καθένα μας. Με ζωγραφική λοιπόν αντίληψη δουλεύει και σ' αυτή την έκθεση, συνδυάζοντας κινούμενες εικόνες, όχι 3D, αλλά 2,5D, πάραλλαξ, όπως είναι και ο σχετικός όρος.
Νικόλαος Μπάρδης, πηγή: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου