Στις 27 Νοεμβρίου του 1940 γεννήθηκε ο Μπρους Λι.,γιατί ήταν και είναι ο Νο1.
Τα pop icons δεν είναι οι απλές εικόνες κάποιων θρύλων, αλλά οι εικόνες της ίδιας της απλότητας που μετασχηματίζεται σε θρύλο. Ο Μπρους Λι ήταν (και προφανώς είναι ακόμα) η απλότητα μιας εικόνας που απέκτησε θρυλικές διαστάσεις μέσα από μια διαδικασία λαϊκών συμβόλων και -εξίσου λαϊκών- παραδόσεων.
Τα pop icons δεν είναι κανονικοί άνθρωποι. Δεν μπορείς να τους συναντήσεις στο δρόμο, δεν μπορείς να τους αγγίξεις, δεν μπορείς να μιλήσεις μαζί τους. Τις περισσότερες φορές δεν βρίσκονται καν στη ζωή. Πέρασαν σαν κομήτες, συχνά πέθαναν νέοι ή αποσύρθηκαν πριν φθαρούν.
Η απουσία της φθοράς είναι σημαντικό στοιχείο των pop icons. Ακόμη όμως και στις περιπτώσεις που η φθορά τους έγινε ορατή στο κοινό (ο Κρίστοφερ Ριβ ήταν για χρόνια παράλυτος), διασώζονται εξαιτίας του ισχυρού συμβολισμού της εικόνας που δημιούργησαν (ο Σούπερμαν παραμένει άφθαρτος και αήττητος).
Ο Μπρους Λι πάντως είναι το απολύτως άφθαρτο pop icon. Δεν νικήθηκε ποτέ, δεν απέτυχε ποτέ και πέθανε νέος.
Για κάθε ένα από τα pop icons μπορεί να γράψει κείμενο ο Βέλτσος.
Μόνο ένα αληθινό pop icon μπορεί να γίνει ταυτόχρονα φτηνή αφίσα σε εφηβικό δωμάτιο, ήρωας σε μυθιστόρημα του Νόρμαν Μέιλερ, πίνακας του Αντι Γουόρχολ και screen saver.
Τα pop icons δημιουργούν «σχολή», κανείς όμως δεν μπορεί στην πραγματικότητα να τους μιμηθεί ή να τους ξεπεράσει. Υπάρχουν εκατοντάδες σπεσιαλίστες του καράτε (από τον Σόνι Τσίμπα μέχρι τον Τζάκι Τσαν), κανείς όμως δεν ξεπερνάει τον Μπρους Λι.
Τα pop icons παραπέμπουν κατευθείαν στη λαϊκότητα μιας ολόκληρης κουλτούρας και στην αποδοχή μιας σειράς συμβόλων που αναπαράγονται συνεχώς μέσα σ' αυτή τη λαϊκότητα. Ο Μπρους Λι έγινε λαϊκό σύμβολο χρησιμοποιώντας, με τον καλύτερο τρόπο, όλα τα λαϊκά σύμβολα.
Τα pop icons θα γίνονται πάντα στάμπες σε t-shirt.
Τα pop icons είναι αναγνωρίσιμα ακόμη και ερήμην του έργου τους. Λίγοι μπορούν να θυμηθούν τους τίτλους των ταινιών του Μπρους Λι, όλοι όμως ξέρουν ότι είναι ο απόλυτος άρχων του καράτε.
«Η διαφορά ανάμεσα σε ένα σταρ κι ένα pop icon είναι ότι το δεύτερο δε χρειάζεται να το έχεις δει για να το ξέρεις».Από τον Ορέστη Ανδρεαδάκη, www.cinemag.gr
Τα pop icons δεν είναι οι απλές εικόνες κάποιων θρύλων, αλλά οι εικόνες της ίδιας της απλότητας που μετασχηματίζεται σε θρύλο. Ο Μπρους Λι ήταν (και προφανώς είναι ακόμα) η απλότητα μιας εικόνας που απέκτησε θρυλικές διαστάσεις μέσα από μια διαδικασία λαϊκών συμβόλων και -εξίσου λαϊκών- παραδόσεων.
Τα pop icons δεν είναι κανονικοί άνθρωποι. Δεν μπορείς να τους συναντήσεις στο δρόμο, δεν μπορείς να τους αγγίξεις, δεν μπορείς να μιλήσεις μαζί τους. Τις περισσότερες φορές δεν βρίσκονται καν στη ζωή. Πέρασαν σαν κομήτες, συχνά πέθαναν νέοι ή αποσύρθηκαν πριν φθαρούν.
Η απουσία της φθοράς είναι σημαντικό στοιχείο των pop icons. Ακόμη όμως και στις περιπτώσεις που η φθορά τους έγινε ορατή στο κοινό (ο Κρίστοφερ Ριβ ήταν για χρόνια παράλυτος), διασώζονται εξαιτίας του ισχυρού συμβολισμού της εικόνας που δημιούργησαν (ο Σούπερμαν παραμένει άφθαρτος και αήττητος).
Ο Μπρους Λι πάντως είναι το απολύτως άφθαρτο pop icon. Δεν νικήθηκε ποτέ, δεν απέτυχε ποτέ και πέθανε νέος.
Για κάθε ένα από τα pop icons μπορεί να γράψει κείμενο ο Βέλτσος.
Μόνο ένα αληθινό pop icon μπορεί να γίνει ταυτόχρονα φτηνή αφίσα σε εφηβικό δωμάτιο, ήρωας σε μυθιστόρημα του Νόρμαν Μέιλερ, πίνακας του Αντι Γουόρχολ και screen saver.
Τα pop icons δημιουργούν «σχολή», κανείς όμως δεν μπορεί στην πραγματικότητα να τους μιμηθεί ή να τους ξεπεράσει. Υπάρχουν εκατοντάδες σπεσιαλίστες του καράτε (από τον Σόνι Τσίμπα μέχρι τον Τζάκι Τσαν), κανείς όμως δεν ξεπερνάει τον Μπρους Λι.
Τα pop icons παραπέμπουν κατευθείαν στη λαϊκότητα μιας ολόκληρης κουλτούρας και στην αποδοχή μιας σειράς συμβόλων που αναπαράγονται συνεχώς μέσα σ' αυτή τη λαϊκότητα. Ο Μπρους Λι έγινε λαϊκό σύμβολο χρησιμοποιώντας, με τον καλύτερο τρόπο, όλα τα λαϊκά σύμβολα.
Τα pop icons θα γίνονται πάντα στάμπες σε t-shirt.
Τα pop icons είναι αναγνωρίσιμα ακόμη και ερήμην του έργου τους. Λίγοι μπορούν να θυμηθούν τους τίτλους των ταινιών του Μπρους Λι, όλοι όμως ξέρουν ότι είναι ο απόλυτος άρχων του καράτε.
«Η διαφορά ανάμεσα σε ένα σταρ κι ένα pop icon είναι ότι το δεύτερο δε χρειάζεται να το έχεις δει για να το ξέρεις».Από τον Ορέστη Ανδρεαδάκη, www.cinemag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου